دستورالعمل اجرایی دریافت سفارش های تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزار
این دستورالعمل به منظور دریافت سفارشهای تلفنی جهت انجام معاملات اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس با استفاده از مرکز تماس کارگزاری در تاریخ ۱۳۹۰/۰۲/۳۱ شامل ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره و یک پیوست به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.
ماده یک
اصطلاحات و واژههایی که در ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب آذرماه ۱۳۸۴مجلس شورای اسلامی، تعریف شدهاند، به همان مفاهیم در این دستورالعمل و قرارداد پیوست به کار رفتهاند. واژههای دیگر دارای معانی زیر میباشند:
بند یک
بورس: شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شرکت بورس کالای ایران است.
بند دو
فرابورس: شرکت فرابورس ایران است.
بند سه
عضو: کارگزار پذیرفته شده در بورس یا فرابورس است که امکان دریافت سفارشهای تلفنی مشتریان را با استفاده از مرکز تماس فراهم نموده است.
بند چهار
مرکز تماس : عبارت است از سختافزارها و نرمافزارهایی که به واسطه آن امکان ثبت سفارشهای تلفنی مشتری توسط عضو فراهم میشود.
بند پنج
سفارش تلفنی: درخواست خرید یا فروش اوراق بهادار و کالا و اخذ سایر اطلاعات مربوط به آن طبق مقررات است که توسط مشتری با استفاده از مرکز تماس ، جهت اجرا به عضو ارسال میشود.
[private]
بند شش
مشتری: شخص حقیقی یا حقوقی است که متقاضی خرید یا فروش اوراق بهادار و کالا از طریق مرکز تماس میباشد.
بند هفت
کاربر پاسخگوی عضو: کاربری از کارکنان عضو است که وظیفه دریافت تماسهای تلفنی و ثبت آن در سامانه معاملات را بر عهده دارد.
ماده دو
مرکز تماس مورد استفاده عضو باید قبلاً از حیث مواردی از قبیل امنیت و قابلیتهای فنی بویژه جهت تعیین صحیح هویت مشتری و حفظ تمامیت پیامهای مورد مبادله و نگهداری سوابق بصورت مطمئن در یک سطح معقول و متعارف به تأئید سازمان رسیده و امکانات مناسبی را جهت کنترل و نظارت مستمر بر حفظ شرایط فوق در اختیار سازمان قرار دهد.
تبصره یک
صدور تأئیدیه مندرج در صدر این ماده رافع مسئولیت عضو در خصوص تأمین امنیت و قابلیتهای فنی مرکز تماس نمیباشد.
تبصره دو
بهرهبرداری از مرکز تماس تأیید شده موضوع این ماده پس از پلمب آن توسط سازمان امکانپذیر است و هرگونه تغییر در آن مستلزم اخذ تأییدیه مجدد از سازمان میباشد.
ماده سه
درخواست اخذ تأییدیه موضوع ماده ۲ این دستورالعمل باید توسط عضو کتباً و به همراه مستندات مورد نیاز به سازمان ارایه شود. در صورت کامل بودن اطلاعات و مستندات فوق، سازمان نظر خود را مبنی بر پذیرش یا رد درخواست ارایه شده به عضو متقاضی اعلام مینماید.
ماده چهار
عضو میتواند خدمات مرکز تماس خود را در اختیار مشتریانی که حائز شرایط زیر باشند، قرار دهد:
۱. داشتن ۱۸سال تمام؛
۲. نداشتن منع معاملات اوراق بهادار و کالا که توسط سازمان یا سایر مراجع ذیصلاح اعلام شده باشد.
تبصره
در مورد مشتریان حقوقی، شخص معرفی شده از سوی وی باید حائز شرایط موضوع این ماده باشد.
ماده پنج
عضو باید قراردادی را مطابق نمونه پیوست این دستورالعمل، با مشتریان در خصوص استفاده از خدمات مرکز تماس منعقد نماید.
ماده شش
مشتری موظف است شماره تلفن یا تلفنهای خود را جهت دریافت خدمات از طریق مرکز تماس به عضو اعلام نماید.
تبصره یک
در صورتی که مشتری از شماره تلفنهای خارج از شمارههای اعلامی موضوع این ماده با تلفنهای اعلامی عضو در قرارداد تماس حاصل نماید، کاربر پاسخگوی عضو مکلف است یک تا پنج سؤال امنیتی شخصی مندرج در صفحه اطلاعات مشتری را قبل از گرفتن دستورات وی، به طور تصادفی از مشتری پرسش نماید و در صورت پاسخ اشتباه قرارداد را معلق و مراتب را به طور رسمی به مشتری جهت تعیین وضعیت آتی قرارداد اطلاع دهد.
تبصره دو
هر یک از عضو و مشتری میتواند در قالب قرارداد فیمابین، ارایه خدمات را صرفاً به شماره تلفنهای اعلامی مشتری محدود نماید. در این صورت عضو نباید در صورت تماس از طریق سایر خطوط به مشتری مذکور خدمات ارایه کند.
ماده هفت
ساعت و روزهای ارایه خدمات از طریق مرکز تماس باید در قرارداد فیمابین عضو و مشتری مشخص شده و عضو متعهد است در زمانهای توافق شده در قرارداد نسبت به دریافت سفارشهای تلفنی و اجرای آنها اقدام نماید. در خارج از زمانهای تعیین شده در قرارداد، عضو مسئولیتی در قبال دریافت و اجرای سفارشهای تلفنی نخواهد داشت.
ماده هشت
عضو باید نام کاربر و رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس را به صورت محرمانه و چاپی ظرف حداکثر یک هفته پس از امضای قرارداد، در اختیار مشتری قرار دهد و ارایه خدمات آغاز گردد.
ماده نه
در صورتی که رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس حداقل سه بار به صورت متوالی اشتباه وارد شود، خدمات مرکز تماس برای شخص مزبور غیرفعال شده و ارایه خدمات به وی مشروط به مراجعه مجدد به عضو میباشد.
ماده ده
عضو در زمان ارایه نام کاربر و رمز عبور مشتری باید کارمندان پذیرش را به عنوان کاربر یا کاربران پاسخگوی عضو مرکز تماس به مشتری معرفی نماید. ارتباط مشتری با کاربر یا کاربران پاسخگوی عضو به طورخودکار توسط مرکز تماس انجام میشود.
ماده یازده
عضو مکلف است ترتیباتی اتخاذ نماید که در هر تماس مشتری و پس از برقراری ارتباط، نام عضو ، در شروع هر مکالمه از طریق مرکز تماس اعلام شود.
ماده دوازده
سفارشهای تلفنی دریافتی با استفاده از خدمات مرکز تماس عضو تفاوتی با سفارشهای کتبی حضوری ندارد و کلیه مقررات مربوط به دریافت، ثبت و اجرای سفارشها، در خصوص سفارشهای تلفنی نیز لازمالاجرا میباشند. سفارش دریافتی از مشتریان از طریق مرکز تماس صرفاً در صورت رعایت مقررات مربوط اجرا میشود.
ماده سیزده
مشتری میتواند در چارچوب مقررات و قرارداد منعقده با عضو، نسبت به ارسال، تغییر یا لغو سفارش تلفنی از طریق مرکز تماس اقدام نماید.
ماده چهارده
تنها دارنده نام کاربری و رمز عبور، مشتری است. مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری و نیز مسئولیت انجام هرگونه معامله که دریافت سفارش آن از طریق نام کاربری و یا رمز عبور مشتری صورت میگیرد بر عهده وی میباشد. مشتری همچنین مسئول خسارتهایی است که در نتیجه عدم رعایت قوانین و مقررات و مفاد این قرارداد توسط وی حادث شود. در صورتی که مشتری ثابت نماید نام کاربری و رمز عبور وی به واسطه تقصیر عضو یا کارمندان آن توسط شخص دیگری مورد استفاده قرار گرفته مسئولیتی نداشته و میتواند جهت دریافت خسارات احتمالی وارده به عضو رجوع نماید.
ماده پانزده
عضو باید در هنگام دریافت سفارشات مشتری بطور متعارف عمل کرده و در صورت وجود تردید موجه در هویت مشتری، به جهت عواملی از قبیل تفاوت فاحش در صوت و امثال آن از اجرای سفارش خودداری کرده و مراتب را به طریق مقتضی به اطلاع مشتری برساند.
ماده شانزده
در صورتی که محتوای صوت و پیام مشتری به هر علت مبهم، مجمل، نارسا یا مخدوش باشد، عضو مکلف است از ترتیب اثر دادن به آن سفارش یا درخواست خودداری نموده و مراتب را به طریق مقتضی به اطلاع مشتری برساند.
ماده هفده
عضو مسئول حوادثی که خارج از حیطه اختیار و بدون تقصیر وی رخ میدهد، نمیباشد.
ماده هجده
در صورتی که به واسطه اعمال حقوق متعلق به عضو در قرارداد، مشتری متحمل ضرر و زیان گردد، عضو مسئول جبران خسارتهای وارده نخواهد بود.
ماده نوزده
عضو باید شخصی را به عنوان مسئول مرکز تماس منصوب نماید. این شخص موظف به نظارت مستمر بر رعایت مقررات و الزامات ویژه ارسال و دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس و انجام اقدامات کنترلی و نظارتی لازم از جمله احراز هویت مشتری و رعایت الزامات ابلاغی توسط سازمان میباشد.
ماده بیست
تمامی تماسهای تلفنی که با استفاده از مرکز تماس دریافت میگردد، طبق شرایط ابلاغی توسط سازمان، ثبت و سفارشهای تلفنی توسط کاربر پاسخگوی عضو از طریق سامانه مدیریت سفارش (OMS) به سامانه معاملات ارسال خواهد شد.
تبصره یک
تا زمان استفاده ازPAM به جای OMS، کلیه تماسهای مشتری از طریق PAM نیز قابل اجرا خواهد بود.
تبصره دو
ارسال سفارشهای تلفنی به صورت مستقیم توسط مشتری به سامانه معاملات از طریق سامانه مدیریت سفارش (OMS) تابع مقررات معاملات برخط میباشد.
ماده بیست و یک
عضو موظف است کلیه تماسهای تلفنی بین مشتری و عضو را در مرکز تماس خود طبق ضوابط اعلامی سازمان به صورت مطمئن ثبت و نگهداری و حسب درخواست به سازمان ارایه نماید.
ماده بیست و دو
عضو باید رویههای قابل اتکایی را جهت شناسایی مشتری در هر تماس در قالب قرارداد فی مابین با مشتری مشخص نماید.
تبصره
فایلهای صوتی مزبور با مشخصات شماره تلفن مشتری، نام کاربری مشتری، مدت زمان انتظار مکالمه، نام کاربر پاسخگوی عضو، تاریخ تماس، ساعت شروع، پایان و مدت تماس و شماره سریال مربوطه ایجاد شده در (OMS) به صورت خودکار، به طریق مطمئن و غیر قابل تغییر بایگانی میگردند.
ماده بیست و سه
سفارشهای تلفنی خلاف مقررات نباید با استفاده از مرکز تماس پذیرفته و به سامانه معاملات ارسال شود. در این خصوص ضروری است سوابق این موضوع ثبت و نگهداری شده و نسبت به اطلاع رسانی به مشتری در خصوص عدم پذیرش سفارش تلفنی به نحو مقتضی اقدام گردد.
ماده بیست و چهار
عضو نمیتواند بابت ارایه خدمات مرکز تماس، وجهی علاوه بر کارمزدهای مصوب سازمان از مشتری دریافت نماید.
ماده بیست و پنج
عضو باید رویههای ارسال دستور معاملات مشتریان با استفاده از خدمات مرکز تماس، محدودیتها، شرایط و مخاطرات مربوط به این نوع معاملات اوراق بهادار و کالا را از طریق سایت رسمی خود به اطلاع عموم رسانده و هرگونه تغییر در موارد فوق را بلافاصله اعلام نماید.
ماده بیست و شش
عضو جهت مدیریت حوادث پیشبینی نشده در خصوص دریافت دستور معاملات تلفنی اوراق بهادار و کالا با استفاده از خدمات مرکز تماس، از جمله قطعی برق و شبکه مخابراتی باید رویههای مشخصی را اتخاذ نموده و به اطلاع مشتریان خود برساند.
ماده بیست و هفت
درصورت وقوع هرگونه تخلف از قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار و کالا از جمله مواد این دستورالعمل و یا در صورت از بین رفتن شرایط لازم برای ارایه خدمات مرکز تماس، سازمان میتواند اقدامات زیر را به تنهایی یا توأمان انجام دهد:
۱. تعلیق و یا توقف خدمات مرکز تماس متعلق به عضو؛
۲. الزام عضو به تعلیق و یا توقف امکان استفاده از خدمات مرکز تماس برای یک یا چند مشتری و یا نمایندگان آنها.
ماده بیست و هشت
دادهپیامها و سوابق کلیه تراکنشهای دریافتی از مشتری و ارسالی به وی که با رعایت قوانین و مقررات و در چارچوب مفاد این دستورالعمل ایجاد، ثبت و نگهداری شده است در حکم اسناد معتبر و قابل استناد در مراجع ذیصلاح میباشد. در صورت بروز اختلاف بین عضو و مشتری در خصوص این سوابق و دادهپیامها، اطلاعات ثبت شده در مرکز تماس، معتبر و برای طرفین لازمالاتباع است.
تبصره
حل اختلاف در صورت عدم حصول توافق از طریق مذاکره فی مابین، با توجه به حاکمیت قانون بازار اوراق بهادار بر اختلافات ناشی از معاملات در این بازار، مطابق ماده ۳۶ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴ صورت میگیرد.
قرارداد استفاده از خدمات مرکز تماس کارگزاری جهت انجام معاملات
ماده یک
ماده ۱: طرفین قرارداد:
این قرارداد بین عضو با مشخصات زیر:
نام عضو: | شماره ثبت: |
تاریخ ثبت: | محل ثبت: |
شماره ثبت نزد سازمان بورس: | شماره تلفن دفتر مرکزی: |
شماره فاکس دفتر مرکزی: | کدپستی: |
نام، نامخانوادگی و سمت آخرین صاحبان امضاء مجاز:
۱- خانم / آقای سمت: ۱- خانم / آقای سمت: |
شماره و تاریخ روزنامه رسمی:
روزنامه رسمی شماره مورخ / / ۱۳ |
آدرس دفتر مرکزی: |
و مشتری با مشخصات جدول زیر:
الف) برای اشخاص حقیقی:
نام و نام خانوادگی: | جنسیت: مرد زن |
کد مالکیت: | تاریخ دریافت کد مالکیت: |
نام پدر: | تاریخ تولد: روز/ ماه/ سال: |
محل تولد: | کد ملی: |
شماره شناسنامه: | محل صدور شناسنامه: |
شماره سریال شناسنامه: | شماره تلفن منزل با کد شهر: |
شماره تلفن محل کار با کد شهر: | شماره تلفن همراه: |
آدرس پست الکترونیکی: | |
آدرس منزل: | |
آدرس محل کار: |
ب) برای اشخاص حقوقی:
نام: | شماره ثبت: |
تاریخ ثبت: | محل ثبت: |
کد مالکیت: | شناسه ملی: |
شماره تلفن دفتر مرکزی: | شماره فاکس دفتر مرکزی: |
نام، نامخانوادگی و سمت آخرین صاحبان امضاء مجاز:
۱- خانم / آقای سمت: ۱- خانم / آقای سمت: |
شماره و تاریخ روزنامه رسمی:
روزنامه رسمی شماره مورخ / / ۱۳ |
آدرس پست الکترونیکی: | |
نوع شخصیت حقوقی: | |
آدرس دفتر مرکزی: |
تبصره
برای مشتریان حقوقی، باید اطلاعات بند الف در مورد نماینده معرفی شده توسط وی نیز تکمیل شود.
به شرح مواد آتی منعقد شد.
ماده دو
موضوع قرارداد:
موضوع قرارداد عبارتست از ثبت و اجرای سفارشات تلفنی مشتری به منظور خرید و فروش اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس توسط عضو با استفاده از مرکز تماس کارگزاری
ماده سه
مدت قرارداد:
این قرارداد از تاریخ انعقاد به مدت نامحدود اعتبار دارد. طرفین هر زمان بخواهند میتوانند با اطلاع رسمی به طرف مقابل نسبت به فسخ آن اقدام نمایند. فسخ قرارداد مانع از اجرای تعهداتی که قبل از آن اخذ شده است نخواهد بود.
ماده چهار
حقوق و تعهدات عضو:
۴-۱ شماره تلفنهای مرکز تماس کارگزاری ………………………….. میباشند. عضو موظف است هرگونه تغییر در شمارههای مزبور را از طریق سایت رسمی خود و حتیالمقدور سایر روشهای مقتضی به اطلاع مشتری برساند.
۴-۲ زمان دریافت سفارشهای تلفنی از طریق مرکز تماس روزهای …………… تا ……………. از ساعت ………. لغایت ………….. میباشد.
۴-۳ عضو باید نام کاربر و رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس کارگزاری را به صورت محرمانه و چاپی ظرف حداکثر یک هفته پس از امضای این قرارداد، در اختیار مشتری قرار دهد و ارایه خدمات آغاز گردد.
۴-۴ کلیه تماسهای مشتری با مرکز تماس ثبت میگردد و در زمان متعارف توسط کاربر پاسخگوی عضو وارد سامانه جامع درخواستهای کارگزاری ((OMS گردیده و در نوبت اجرا در سامانه معاملاتی قرار میگیرد. شماره پیگیری سفارش دریافت شده قبل از قطع مکالمه توسط کاربر به مشتری اطلاع داده میشود.
تبصره: تا زمان استفاده از PAM به جای OMS، کلیه تماسهای مشتری از طریق PAM نیز قابل اجرا خواهد بود.
۴-۵ عضو مکلف است ترتیباتی اتخاذ نماید تا مشتری بتواند در هر لحظه با استفاده از شماره پیگیری، از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع گردیده و در صورت لزوم نسبت به ویرایش سفارش یا حذف آن اقدام نماید.
۴-۶ فایلهای صوتی با مشخصات شماره تلفن مشتری، نام کاربری مشتری، مدت زمان انتظار مکالمه، نام کاربر پاسخگوی عضو، تاریخ تماس، ساعت شروع ،پایان ومدت تماس و شماره سریال مربوطه ایجاد شده در OMS)) به صورت خودکار بایگانی میگردند.
تبصره: تا زمان استفاده از PAM به جای OMS، فایلهای صوتی با مشخصات موضوع این ماده که در سرور ضبط مرکز تماس به صورت خودکار بایگانی میشوند قابل استناد خواهند بود.
۴-۷ در صورتی که صوت مشتری با مشخصات اعلامی توسط وی به صورت فاحش تطبیق ننماید، عضو باید از ارایه خدمات به وی امتناع نموده و به طرق متعارف کنترلهای لازم جهت حصول اطمینان از هویت مشتری را انجام دهد.
۴-۸ عضو مکلف است حسب درخواست مشتری، وضعیت حساب مشتری و عملیات انجام شده را در بازه زمانی مورد درخواست، به روش مقتضی در اختیار مشتری قرار دهد.
ماده پنج
تعهدات مشتری:
۵-۱ شماره تلفنهای مشتری جهت تماس با مرکز تماس کارگزاری ………………………….. میباشد. مشتری موظف است تغییر شمارههای مزبور را از طریق مرکز تماس کارگزاری یا به صورت کتبی به اطلاع عضو برساند.
۵-۲ مشتری متعهد به تغییر رمز عبور و سایر کدهای دسترسی قابل تغییر خود در فواصل زمانی حداکثر …….. ماهه (حداکثر سه ماهه) میباشد. در صورت عدم تغییر، هرگونه مسئولیت ناشی از افشای رمز عبور بر عهده مشتری میباشد.
مشتری باید اطلاعات و مستندات لازم را جهت احراز هویت به عضو ارایه نماید.
۵-۳ وجوه مشتری به منظور خرید اوراق بهادار و کالا و پرداخت هزینههای معاملات به یکی از حسابهای بانکی عضو واریز و از طریق مرکز تماس به اطلاع عضو خواهدرسید:
وجوه حاصل از فروش اوراق بهادار و کالای مشتری توسط عضو به حساب بانکی مشتری با مشخصات زیر واریز و از طریق مرکز تماس به اطلاع مشتری خواهد رسید:
نام بانک: | شهر محل شعبه: |
نوع حساب: | نام شعبه: |
کد شعبه: | شماره حساب: |
۵-۴ مشتری متعهد به پرداخت وجه معامله و کارمزدهای مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات میباشد.
۵-۵ مشتری باید گواهینامههای موقت صادره اوراق بهادار که قصد فروش آنها را دارد، در اختیار وی قرار دهد.
۵-۶ در مورد اشخاص حقوقی، کلیه تکالیف مذکور در این قرارداد نسبت به مشتری، برای نماینده معرفی شده توسط شخص حقوقی نیز لازمالاجرا است.
ماده شش
حدود مسئولیت طرفین:
۶-۱ تنها دارنده نام کاربری و رمز عبور، مشتری است. مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری و نیز مسئولیت انجام هرگونه معامله که دریافت سفارش آن از طریق نام کاربری و یا رمز عبور مشتری صورت میگیرد بر عهده وی میباشد. مشتری همچنین مسئول خسارتهایی است که در نتیجه عدم رعایت قوانین و مقررات و مفاد این قرارداد توسط وی حادث شود. در صورتی که مشتری ثابت نماید نام کاربری و رمز عبور وی به واسطه تقصیر کارگزار یا کارمندان آن توسط شخص دیگری مورد استفاده قرار گرفته مسئولیتی نداشته و میتواند جهت دریافت خسارات احتمالی وارده به کارگزار رجوع نماید.
۶-۲ طرفین قرارداد مجاز نمیباشند اسرار طرف دیگر را که بر حسب وظیفه در اجرای این قرارداد از آن مطلع شده یا در اختیار دارند بدون مجوز قانونی افشا نمایند، مگر حسب درخواست مراجع ذیصلاح.
۶-۳ طرفین قرارداد باید در اجرای موضوع قرارداد کلیه قوانین و مقررات مربوط به انجام معاملات اوراق بهادار مصوب ارکان ذیصلاح بازار سرمایه ایران، را رعایت کنند.
ماده هفت
قابلیت استناد دادهپیامها:
دادهپیامها و سوابق کلیه تراکنشهای دریافتی از مشتری و ارسالی به وی که با رعایت قوانین و مقررات و در چارچوب مفاد این قرارداد ایجاد، ثبت و نگهداری شده است در حکم اسناد معتبر و قابل استناد در مراجع ذیصلاح میباشد. در صورت بروز اختلاف بین عضو و مشتری در خصوص این سوابق و دادهپیامها، اطلاعات ثبت شده در مرکز تماس، معتبر و برای طرفین لازمالاتباع است.
ماده هشت
بروز حوادث قهری:
درصورت بروز حوادث قهری مسئولیتی متوجه عضو نخواهد بود.
ماده نه
حل اختلافات:
با توجه به حاکمیت قانون بازار اوراق بهادار بر اختلافات ناشی از معاملات در این بازار، حل اختلاف طرفین این قرارداد در صورت عدم حصول توافق از طریق مذاکره فیمابین، مطابق ماده ۳۶ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴ صورت میگیرد.
ماده ده
سایر موارد:
درصورتیکه نشانی هر یک از طرفین قرارداد که در ماده (۱) ذکر شده تغییر یابد، وی موظف است نشانی جدید خود را کتباً به طرف مقابل اطلاع دهد. هرگونه مراسلات که در ارتباط با این قرارداد با پست سفارشی به آخرین نشانی اعلامی مطابق این ماده ارسال شود، به منزله ابلاغ رسمی تلقی میشود.
ماده یازده
تغییر قرارداد:
این قرارداد با استناد به دستورالعمل اجرایی دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری در ۱۱ ماده در دو نسخه واحدالاعتبار در تاریخ ……………………………….. توسط طرفین قرارداد منعقد شد و یک نسخه به عضو و یک نسخه به سرمایهگذار تحویل گردید. هرگونه تغییر در مفاد این قرارداد، منوط به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار میباشد. در صورتی که در قوانین و مقررات مربوط به دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری تغییراتی حاصل شود که تغییر در شرایط و مفاد قرارداد حاضر را ایجاب نماید، تغییرات مذکور، بدون نیاز به توافق ثانوی جزء لاینفک این قرارداد خواهد بود.
مهر* و امضای مشتری مهر و امضای عضو
(* مهر فقط برای اشخاص حقوقی است)
[تمام صفحات قرارداد باید توسط طرفین مهر و امضاء شود.]
[/private]
دیدگاهها