نینوایان| وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب هفت شهر نی ( ارسال رایگان )

تعداد
%21
قیمت:
1900000 تومان
تخفیف:
%21
قیمت:
1499000 تومان

کتاب هفت شهر نی ۱۱۴۵ صفحه دارد و شامل:

*توجه: عرضه کتاب (فقط چاپ ششم) همراه با اجرای صوتی کامل با ساز نی و به قیمت چاپخانه و ارسال رایگان صورت می گیرد.

  • نت های کتاب برای تمامی سازها و آواز اصیل ایرانی مناسب است.
  • نت نویسی و اجرای کامل:
  • ردیف موسیقی ایران به روایت عبدالله خان دوامی همراه با بیست مثال برای هر گوشه ی ردیف.
  • ۷۴۰ نت از قطعات اصیل موسیقی ایرانی اعم از چهارمضرابها، تصانیف، رنگها، پیش درآمدها و ترانه های زیبا و ماندگار.
  • ۱۱۰ نت از قطعات زیبای کوردی با صدای حسن زیرک، محمد ماملی، عباس کمندی، علی اصغر کردستانی، مظهر خالقی و …
  • ۱۰۰ نت از قطعات زیبایی که توسط استاد شجریان و شهرام ناظری، ایرج، گلپا، ادیب خوانساری، علیرضا افتخار، محمد منتشری، عبدالحسین مختاباد، علی رستمیان، همایون شجریان، اقبال السلطان، غلامحسین بنان، عبدالوهاب شهیدی، حسین قوامی، ایرج بسطامی اجرا شده است.
  • ۸۰ پیش درآمد و رنگ که توسط استادان پرویز یاحقی، محمد موسوی شوشتری، حسن کسایی، سعید هرمزی، پرویز مشکاتیان، غلامحسین بیگچه خانی، موسی معروفی، روح الله خالقی، علی اکبرخان شهنازی، رضا محجوبی، رکن الدین مختاری، علینقی وزیری تبار، نورعلی خان برومند، ابراهیم منصوری، ابوالحسن خان صبا، آقا حسینقلی خان، حسین اسمعیل زاده، ارشد طهماسبی، جلال ذوالفنون، همایون خرم، محمد حیدری و غیره اجرا شده است.
  • آموزش نت نی: ۵۰ درس مقدماتی به همراه اجرای تمام دروس ویژه ساز نی ( نت نی و صوت آن )
  • تئوری موسیقی .
  • داستان ها و خاطرات شیرین اساتید موسیقی ایران
  • ۱۲ صفحه ابتدایی کتاب چاپ رنگی بوده که شامل نثر و شعر هفت شهر نی است که بیانگر سفرهای هفتگانه انسان( به تمثیل نی نواز) است.
  • تمام نت‌های موجود در کتاب با عشقی دو چندان اجرا شده است .
  • تعداد صفحه چاپ سوم :  ۱۱۴۵ صفحه
  • قطع: رحلی
  • جلد: سخت براق سفید
  • DVD اجرای صوتی تمامِ نت های موجود در کتاب که توسط مؤلف با ساز نی هفت بند ایرانی اجرا شده است به صورت رایگان تقدیم می گردد.
  • – آماری تقریبی و جالب از پراکندگی جمعیت نی نوازان ایران در شهرهای مختلف کشور را ارائه می دهد.
  • – دوازده صفحه ابتدایی کتاب چاپ رنگی بوده که شامل هشت نثر و یک شعر است که بیانگر اسفار هفتگانه انسان( به تمثیل نی نواز) بوده و مؤلف آنها را در عالم فلسفه و اخلاق خلق کرده است.
  • ۱۱۴۵ صفحه دارد.
  • – دارای روبان جدا کننده صفحات می باشد.
  • – جلد سخت گالینگور سفید براق است.
  • – یک عدد DVD  همراه کتاب هفت شهر نی ارائه می گردد که شامل اجرای تمام نت هایی است که در کتاب آورده شده است . این اجرا توسط مؤلف و با ساز نی هفت بند ایرانی صورت گرفته است .

توضیحی مختصر از کتاب هفت شهر نی، به قلم یکی از خوانندگان

مؤلف قبل از هر چیز به مثابه قدما کتاب را با دعایی بسیار زیبا و نافذ آغاز کرده که دل هر مرده ای را زنده و شوق پرواز را در او می جنباند.

سپس این کتاب با شعری از نویسنده کتاب، هنرمندِ خوب و گرانقدر کشور حامد امجدیان با عنوان ” هفت شهر نی ” که به زبان فاخر ادبیات عرفانی سروده شده، شروع می گردد.

هفت شهر را به جان کردم بنا

تا بگویم عاشقان را در خفا

نویسنده کتاب، قبل از ورود به عِلم موسیقی، در هفت ورقِ ابتدایی کتاب، از هفت سفرِ زیبا و عرفانی به زبانی شیرین و سعدی وار سخن می گوید، او معتقد است که هر نی نواز(انسان) باید هفت سفر را تجربه کند و از هفت شهر بگذرد.

سافِر هفتگانه را کردم دوان

تا نوای نی برد بر کهکشان

سفر از شهرِ خودشنیداری به حقیقت شنیداری، سفر از شهر تقلید به شهر تحقیق و نهایتاً ورود به شهر هفتم یعنی شهر عشق، که اوج زیبایی داستان و شکوه قدرت عشق و قلم نویسنده در این بخش هویداست و بیت زیر نیز به آن مقام اشاره می کند:

نی بینداخت و وجودش گر گرفت

آتشی اندر نیستان در گرفت

سپس با مختصری از تئوری ویژه ساز نی، وارد جهانِ زیبا و اسرارآمیز نی نوازی می شویم. به دنبال تئوری، پنجاه درس مقدماتی و نت های تمرینی ویژه ی هنرجویان گرامی، شامل تمرینات اخذ صدای بم و اوج و غیره را مشاهده می کنیم که درآن، بسیار هنرمندانه و متعادل از ملودی‌‌های زیبا استفاده شده تا هنرجویان خسته نشوند. پس از آن شاهد پنجاه و یک قطعه ی زیبای ضربی که شامل ملودی‌های اصیل و فولکلور مانند لِمرجان،کابوکی، شبانگاهان، تصانیف استاد شجریان، پیش درامدهای زیبا و قطعات ضربی استاد کسایی و قطعاتی زیبا از نگارنده مانند قطعه “مادر” و “ضیافت امجد”و “آناهیتا” هستیم . پس از آن، وارد مبحث ردیف آوازی استاد عبدالله خان دوّامی می‌شویم که تمامِ گوشه‌ها توسط هنرمندِ ارجمند حامد امجدیان برای ساز نی،آوا نگاری، نت نویسی و نهایتاً اجرا شده است. و لازم به ذکر است که برای هر گوشه ای که نت نویسی شده، چندین مثال از آوازِ امحمدرضا شجریان، شهرام ناظری، تاج اصفهانی، محمودی خوانساری، ایرج، گلپا، علیرضا افتخاری، جمال وفایی، منتشری، علی رستمیان، محسن کرامتی، علی جهاندار، اقبال السلطان، ادیب خوانساری و همایون شجریان آورده شده که این موضوع بسیار بسیار برای بنده ارزشمند بود.

بخش قطعات ضربی کتاب آنقدر مملو و مشحون از عطر آهنگهای مختلف میشود که ناخوداگاه انسان به تلاطم درون مبطلا می شود و چه ابطلای زیبایی انصافاً مواجهه شده با این همه نت که قریب ۴۰۰ قطعه ریتمیک اعم از تصنیف و چهارمضراب و رنگ و پیش درآمد و ترانه است نوعی سرخوشی به دنبال دارد که وصف ناپذیر بوده و مطلوبیت را به صورت کامل در دل مخاطب به اقرار وا می دارد.

سپس وارد شهر هفتم یعنی بخش ضیافت امجد کتاب می شویم . شهری رویایی که مؤلف آن را به بهترین وجه ممکن در اسفار هفتگانه تعبیر کرده و کلامی زیباتر از آن نیافتم . این بخش سی قطعه ضربی در دستگاه ها و آواز های مختلف دارد که نت نویسی آن به شکلی است که هم کوکِ نی معین شده و هم اینکه بر روی برخی از نت ها زمان اجرای آن نت نوشته شده است تا امکان یافتن آن نت تسهیل گردد .ضیافت امجد را می توان گلی از بوستان معرفت در عالم عرفان و نی نوازی دانست چرا که هم الحان بسیار زیبایی دارد و هم نت نویسی استاندارد و دقیقی بر روی آن انجام شده که می تواند منبع معتبری برای جشنواره ای نی نوازی در سطوح عالی باشد. چرا که سرشار از واخوان ها، تغییرصداهای ناگهانی از صدای بم به غیث و پس غیث و  تکنیک های پیچیده نی نوازی است مانند “واخوان امجد” است .

در قسمت پایانی کتاب، صفایِ گلستان و عطر خاطرات استادن شهناز، شجریان، عبادی، محجوبی، خوانندگانِ کتاب را رهسپار کوچه باغ خاطراتِ دنیای بزرگان موسیقی ایرانی می کند. تا بدین طریق مجموعه ای عظیم، مدون و منسجم که دارای اجرا می باشد، در اختیار علاقه مندانِ موسیقی سرزمین ایران قرار بگیرد.

پیشنهاد میکنم هر کس اهل دل است این کتاب و اپلیکیشن را تهیه نماید.

جهت دانلود اپلیکیشن نینوایان بر روی تصویر زیر بزنید.

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

کالاهای مرتبط

رفتن به بالای صفحه

۰۲۱۲۲۰۲۷۴۶۶
با ما در تماس باشید

تمامی حقوق این سایت متعلق به نینوایان می باشد.
Copyright © 2023 neynavayan.ir